Praktijk voor Natuurgeneeskunde

TIPS VOOR BROODBELEG

Zoet:
  • reformjam (zonder suiker, geschikt voor Montignacdieet),
  • appel- of perenstroop zonder suiker (geschikt voor Montignacdieet)
  • carobpasta (lijkt enigszins op chocopasta, bevat geen suiker),
  • kokosbrood (let op of het zonder suiker is, sommige soorten bevatten rietsuiker of lactose = melksuiker)
Hartig:
  • tuinkruidenpaté (bijv. merk tartex**),
  • linzen- of kikkererwtenpaté (humus, hoemus of hummus), Limapast, of biopaté (reform)***
  • geitensmeerkaas, geitenkaas of schapenkaas
  • olijvenpasta, in diverse smaken/ samenstellingen
  • zelfgemaakte kruidenboter (van reformmargarine, verse kruiden, kruidenzout en eventueel knoflook of ui erbij); je kunt als basis ook nemen: (geite)kwark of (geite)yoghurt
  • pesto
  • marmite **
Diversen:
  • sesam- of notenpasta's,
  • avocado tot moes prakken en op smaak brengen met kruidenzout,
  • fijngesneden rauwkost, alfalfa of andere kiemen mengen met wat goede mayonaise of goede olie
  • Halvaspread en Allerlei salade uit natuurvoedingswinkel (lijkt wat op sandwichspread)
  • Tofuspread, Tofupaté***
  • wat groenten, champignons of uien fruiten in olijfolie, op smaak brengen en zonodig binden met bijvoorbeeld arrowroot.
    Er bestaat ook kant en klaar beleg met groente zoals auberginepaté, wordt gekoeld verkocht.***
** Bevat wel gist en is dus niet goed bij een candida-dieet
*** Let op etiket of dit gist bevat

© Natuurgeneeskunde-praktijk.nl 2003 - 2017
Deze website is een co-productie van Joop Letteboer (technische vormgeving) en Margreet Chardon (inhoud en styling). Margreet Chardon heeft de praktijk voor natuurgeneeskunde 'de Merel' in Utrecht opgericht. Op de teksten van deze website is het auteursrecht van toepassing. Voor alle op deze website vermelde informatie geldt de algemene disclaimer.

eXTReMe Tracker
Een CO2-neutrale website dankzij Protagonist